ارائه مدل مدیریت مشارکتی کیفیت سیستم‌های حمل‌ونقل درون‌شهری

نوع مقاله : مقاله پژوهشی

نویسندگان

1 ندارد

2 نویسنده و مسئول مکاتبات

چکیده

دگرگونی‌های گسترده‌ای که در دهه‌های اخیر در مسائل شهری رخ داده، سازمان‌های مسئول را در عمل با رویکردهای نوینی روبرو ساخته که برآیند قطعی دگرگونی جایگاه نسبی آنها بوده است. با درک این مهم و تشخیص اینکه سیستم حمل‌ونقل و ترافیک شهری (تهران) مانند یک ارگان زنده و پویا، دارای یک مدل اقتضاییِ بنیان‌یافته بر فرهنگ و زیست‌بوم‌شناختی نیست، بر آن هستیم تا یک مدل اقتضایی برای بهبود این سیستم برپایه روش‌شناسی علمی ارائه دهیم. این مدل «مدل مدیریت مشارکتی کیفیت سیستم‌های حمل‌ونقل درون شهری» نام دارد و سازه‌های آن در نتیجه هشت عامل اساسی در قالب هشت سیستم تعیین می‌شود. مهم‌ترین ویژگی این عوامل «کیفیت و پاسخگویی به شهروندان» است. 

کلیدواژه‌ها


عنوان مقاله [English]

Providing a Participatory Management Model for the Quality of Inter-City Transportation Systems

چکیده [English]

Extensive change in recent decades occurred in urban issues, has made responsible organizations face new practical approaches that have been definite outcome of transformations in their relative position. Understanding this important system and recognizing that urban transportation and traffic (in Tehran), like a live and dynamic organization, does not have a rooted environmental ecological and cultural model, we are providing a professional model to improve this system based on scientific methodology. This model is called « Participatory Management Model for the Quality of Inter-City Transportation Systems » and its structures are formed as a result of eight major factors within eight systems. The most important feature of these factors is the «quality and responding to citizens» is. 

کلیدواژه‌ها [English]

  • Transportation and traffic
  • development of performance quality
  • needs and demands of citizens
  • participatory management of quality