- ابراهیم پور، حبیب و روشندل، طاهر. ۱۳۹۰. بررسی عوامل مؤثر در گردشگری بر اساس انتظارات و ادراکاتگردشگران و مدل تحلیل شکاف مطالعه موردی : منطقه گردشگری سرعین اردبیل . فصلنامه علمی-پژوهشی مدیریت بازرگانی شماره ۸
- حاتمی نژاد،حسین.(1387). کاربرد نظریه سیستمها در تدوین نظام کنترل مدیریت گردشگری شهری. ماهنامه شهرداریها.سال هشتم.شماره 87
- حیدری،چیانه،رحیم.(1383).آموزش برنامهریزی گردشگری در ایران. پایاننامه دکترا. استاد راهنما کریم حسین زاده دلیر. تبریز.دانشگاه تبریز
- حاجی نژاد، علی و احمدی، علی (۱۳۸۹) . بررسی میزان رضایت گردشگران از تسهیلات و خدمات گردشگری رفاهی و اقامتی شهر بانه، مجموعه مقالات چهارمین کنگره بینالمللی جغرافیدانان جهان اسلام(ICIWG2010) ، زاهدان
- خسروی نژاد،محمد.1378.نقش گردشگری روستایی در توسعه خانههای روستایی. فصلنامه دانشگاه اصفهان. نشریه اطلس. شماره9
- زنگیآبادی علی، ضیایی محمود، کهزادی اسفندیار.۱۳۸۹.تحلیلی بر وضعیت امکانات و تسهیلات گردشگری استان کردستان از دید گردشگران . جغرافیای انسانی. سال دوم. شماره ۴. پاییز ۱۳۸۹
- رضوانی،علیاصغر،(1385)، «جغرافیا و صنعت توریسم»، تهران: نشر دانشگاه پیام نور. چاپ ششم
- رنجبریان، بهرام و بهرام زاهدی . 1331. بررسی اثرات تکرار سفر به اصفهان بر میزان رضایت گردشگران خارجی. مجله جغرافیا و توسعه ناحیهای. شماره نهم
- شکویی،حسین و مشیری و خادم الحسینی (۱۳۸۵). بررسی و شناخت توانهای بازار اصفهان در جذب گردشگر . علوم جغرافیایی. شماره ۱
- صباغ کرمانی،مجید و امیریان سعید .1379. بررسی اثرات اقتصادی توریسم در جمهوری اسلامی ایران(با استفاده از تحلیل داده – ستاندهها. فصلنامه اقتصادی بازرگانی. شماره ۱۶
- صدر موسوی، میرستار و دخیلی کهن موئی،جواد .۱۳۸۴. ارزیابی وضعیت تسهیلات گردشگری استان آذربایجان شرقی از دید گردشگران. پژوهشهای جغرافیایی. شماره ۶۱
- صفایی پور، مسعود، بدری رضا، نوذری عبدالرحمن .۱۳۹۳. بررسی تأثیر صنعت گردشگری در توسعه اقتصادی شهر شوشتر. مجموعه مقالات کنفرانس ملی معماری و منظر شهری پایدار
- طالع ماسوله، مرتضی.۱۳۳۳. دورنمای توسعه بینالمللی جهانگردی تا سال۲۱۲۱. ماهنامه مدیریت جهانگردی.
- قلی فرزاد، پورسلیمانی، علی و رشیدی فرزاد. ۱۳۸۹. عوامل مؤثر بر رضایت گردشگران در ایران. آخرین بازنگری تابستان ۹۳، « http : // Marketingarticles.ir»
- کدیور، علیاصغر و سقایی مهدی.۱۳۸۳. ساماندهی گردشگری در تفرجگاههای پیرامون شهری. مطالعه موردی: دره اخلمد. فصلنامه تحقیقات جغرافیای .شماره ۸۳
- مؤمنی،مصطفی.(1386). توسعه شهرنشینی و صنعت گردشگری در ایران (از مفهوم تا راهکار. تهران. سازمان نیروهای مسلح.چاپ اول.
- Botti, Laurent; Peypoch, Nicolas and Solonandrasana, Bernardin(2008), Time and tourism attraction, Tourism Management 29, pp. 594–596 .
- Haber, Sigal and Lerner, Miri(1998), Correlates of Tourist Satisfaction, Annals of Tourism Research, Vol. 25, No. 4, pp. 197_201 -Foster, David & Truong, Thuy-Huong (2005), Using HOLSAT to evaluate tourist satisfaction at destination: The case of Australian holidaymakers in Vietnam, ELSEVIER.
- Williams, Paul and Soutar, Geoffrey (2005), Customer Value and Tourism Satisfaction: a Multidimensional Perspective, ANZMAC2005 Conference: tourism Marketing. 129-138.
- Hui, Tak Kee & Wan David(2007), Tourists satisfaction, recommendation and revisiting Sungapore, Tourism Management, No. 28, pp. 32-57
- Laws, Eric, (1998), Conceptualizing visitor satisfaction management inheritage settings: an exploratory blueprinting analysis of Leeds Castle, Kent. Tourism Management, Vol. 19, No. 6, pp. 42-91.